Informatie

Schaakclub Purmerend, opgericht in 1931 en bij het 75-jarig bestaan in 2006 onderscheiden met de Koninklijke Erepenning, is een levendige club. Schakers uit Purmerend en van ver daarbuiten spelen wekelijks hun partijen op donderdag, de vaste clubavond. En soms ook op andere dagen tegen andere clubs.

Bij Schaakclub Purmerend spelen spelers van uiteenlopend niveau. In de competities speelt iedereen tegen een tegenstander van zijn of haar eigen niveau. Daardoor zijn de partijen altijd spannend.

Bij allen staat het spelplezier voorop, maar het resultaat is natuurlijk ook belangrijk. Daarom geven sterkere spelers van de club training aan leden die beter willen worden. Daarnaast worden er trainingen, gegeven door gediplomeerde schaaktrainers, georganiseerd voor de gevorderde spelers.

Lid worden van deze club? Kom langs.. of Geef je op via het aanmeldingsformulier.

Maak kennis met schaakvereniging Purmerend via onderstaand filmpje, dat RTV Purmerend bij ons maakte: