Jeugdteam 1 pakt winst tegen Volendam

Purmerend jeugd team 1 wist afgelopen donderdag met 3-1 te winnen van het jeugdteam van Volendam

Romayn op bord 1 wist met gecontroleerd spel te winnen van Volendam kopman Jan Dijkgraaf die goed tegenstand bood maar uiteindelijk zijn meerdere moest erkennen.

Lasse op bord 2 kwam sterk uit de opening  met materiaal voordeel. Hij gaf dit voordeel niet meer uit handen en speelde de partij op een uiterst beheerste manier uit naar winst.

Sander op bord 3 speelde weer een partij zoals alleen Sander dat kan. Geen moment laat hij zich negatief beinvloeden door de klok en gebruikt zijn tijd optimaal. Ook dit keer met weinig tijd op de klok kon hij wederom de winst opstrijken.  Bravo! met 4,5 bordpunten uit 5 partijen is hij de topscorer van zijn team.

Bjorn op bord 4 had het deze avond moeilijk tegen Thomas Bakker en had al snel het nakijken. De partij werd dan ook al snel in het voordeel van  Thomas beslist.

Met de 3-1 winst van zowel team 1 (7 matchpunten) als team 2 (8 matchpunten) kijken we uit naar het onderlinge duel op donderdag 21 april. De beker voor de waterlandse kampioen komt in Purmerend terecht, ik ben heel benieuwd naar welk team de beker zal gaan.

En natuurlijk, toeschouwers zijn uiteraard welkom

Voor de tussenstand, zie onderstaande link

Jeugdcompetitie Waterland 2015-2016 ronde 5