1e team degradeert

Zoals reeds werd verwacht is ons 1e team afgelopen zaterdag uit de 1e klasse gedegradeerd.

In de uitwedstrijd in Groningen tegen de Groninger Combinatie was dit team gewoonweg veel te sterk voor onze mannen en de 9-1 nederlaag is dan ook niet verwonderlijk gezien het grote ratingverschil van bijna 300 punten. GC opgekomen met alle 3 haar GM’s Jan Werle (2535), Sergei Tiviakov (2609 en oud Nederlands kampioen) en Sipke Ernst (2532) veroverde met deze overwinning het kampioenschap en mag het na 1 jaar 1e klasse weer gaan proberen in de M-klasse.

Ons 1e team zal volgend seizoen uitkomen in de 2e klasse. Het is alweer een tijd geleden dat er in de 2e klasse gespeeld werd.

Dus komend seizoen nieuwe kansen om weer terug te keren naar de 1e klasse. Dat zal zeker niet gemakkelijk worden tegen b.v. De Waagtoren uit Alkmaar met Yong Hoon in de gelederen. Zelfs met Yong Hoon is het De Waagtoren op de laatste dag niet gelukt om kampioen te worden.

Zeker is dat Enrico Blees en Giel Spaans het seizoen in de 2e klasse om uiteenlopende redenen niet gaan meemaken, dus dat is reeds een gevoelige aderlating.

Zonder Enrico en Nicky en met invallers Romayn en Anton stonden we na ruim 3 uur spelen reeds met 3-0 achter na nederlagen van Barry, Romayn en Pieter, waarna Peter het 1e halfje binnenbracht tegen Julian Kramer, die 378 ratingpunten meer had. Voorwaar een voortreffelijke prestatie. Hierna verloren achtereenvolgens Michael tegen hun jongste ster, de 11-jarige Machteld van Foreest, Lucas tegen GM Sipke Ernst, nadat Lucas op de 36e zet een goede kans miste, Anton, Wim,  Frank en maakte Giel knap remise tegen youngster Eelke de Boer die bijna 200 ratingpunten meer had.

Team het was een zwaar seizoen, waarin we niet altijd gelukkig waren en zeker meer punten hadden moeten/kunnen verzamelen dan de schamele 4 punten.

Het komend seizoen wens ik jullie veel succes.

Voor de gedetailleerde uitslagen en eindstand verwijs ik jullie naar netstand3-KNSB

Ton