2 februari 1991 Yasser Seirawan – Frank van der Moolen 1/2-1/2

Na de reeks simultaanseances in de jaren 1978-1984 toch weer een simultaan georganiseerd door de Schaakclub Purmerend.
Grootmeester Yasser Seirawan speelde aan 38 borden en stond slechts twee remises toe. Een percentage van 97,4% en volgens Jan Lagendijk, de toenmalige secretaris van de club, het hoogste percentage ooit in Purmerend.

De simultaan werd gesponsord door de RABO Bank en Van Twisk Doe-Het-Zelf. Uiteraard deden Jan Nagel en Dick Dolman weer mee evenals de heren Luyben en Scholten, oud-directeur en directeur van de RABO Bank te Purmerend. De simultaan werd gehouden in de Doele.

Frank van de Moolen en Arno Buyten bevochten een remise.

Op de foto de 18 jarige Frank van de Moolen die Yasser Seirawan bij aanvang van de partij begroet. Tevens op de foto Wim Hoffenaar en Ronald Overveld,  de laatste vele malen  kampioen van de Schaakclub Purmerend. Niet bevestigde geruchten gaan dat hij hard werkt aan een grootse come-back.

Hieronder de remise die Frank van de Moolen bevocht op simultaan-kunstenaar Seirawan die in snel tempo rondging, maar toch nog 4,5 uur nodig had om alle  partijen te beëindigen.

De aanleiding voor Frank om enkele simultaanpartijen aan te reiken was de publicatie van de simultaanpartijen van Ton de Veij. Ton is vroeger schaakmentor van Frank geweest. Deze mooie remise partij tegen Yasser Seirawan en een winstpartij tegen Hans Böhm (nog te publiceren) laten zien dat het mentorschap van Ton zijn vruchten afwierp. Compliment voor Ton!