Bekeroogst GrandPrix Alkmaar

In het nieuwe jaar deden weer 9 leden van onze vereniging mee aan de 4e GrandPrix toernooi van de regio Alkmaar met een ware bekeroogst.

988813_856287794483935_8747509068693334801_n

In groep 6 wist Lasse Bartels de 1 prijs te bemachtigen met 6 punten met zijn welbekende rustige spel. Elke keer wist hij zijn tegenstanders te verschalken in het eindspel. Klasse Lasse!

Thomas Dovermann speelde in groep 12 zijn eerste toernooi ooit en eindigde met 6 punten op de 2e plaats. Een prachtige resultaat voor iemand die net pas lid is. Top Thomas!

Ook Sofie Peters speelde in groep 10 een goed toernooi. Zij eindigde eveneens op de 2e plaats met 5 punten met gedegen spel. Super Sofie!

Sandro Gaeta eindigde met 4 punten in groep 3 op de 2e plaats. Hij begon zeer voortvarend (o.a. winst op Vladimir), had een kleine dip maar eindigde weer sterk. Super Sandro!

In groep 3 speelde Vladimir Bartels voor de eerste keer en hij behaalde direct de 3e plaats met 3,5 punt. Na 4 rondes stond op hij 1 punt dus hij herstelde zich goed. Knap gedaan Vladimir!

Net als Vladimir speelde Romayn Brandsma in groep hoger (groep 2)  en hij behaalde met 3,5 punt de 5e plaats. Een prima prestatie voor de eerste keer in deze groep. Top Romayn!

Alesha Smit had in groep 6 te maken met lastige tegenstanders en eindigde op de 6e plaats met 2 punten. Twee keer remise waarvan 1x een PAT terwijl hij slechter stond. Knap gedaan Alesha.

Onze jonge talentjes Inara van Doorn en Feline Brandsma eindigde op plaats 8 (groep 15) en 7 (groep 16) en gaan steeds beter schaken. Ze houden het langer vol en maken het de tegenstanders lastiger en lastiger. Super Inara en Feline.

Op naar de volgende GrandPrix te Santpoort op 24 januari.

De nieuwe GP stand:

GP2015R4