Comeback jeugdteam Meesterklasse C

Op zaterdag 29 september stond de 3e en 4e ronde op de agenda voor de jeugdcompetitie Meesterklasse C.  Om 08.30 uur vertrokken we met het team (Vladimir Bartels, Dennis Jansma, Tim van Rijs en Sofie Peters) naar Rosmalen waar we mooi 10 minuten voor de start aankwamen. Dit keer stond Thijs Schols buiten de basis.

De eerste wedstrijd was tegen Ten Boer uit het hoge noorden (boven de stad Groningen). Van dit team had maar 1 speler een seniorenrating maar dit wil natuurlijk niets zeggen. Het verschil in jeugdrating (400 punten) gaf echter wel vertrouwen in een goede afloop. De partijen van 1 uur 40 minuten gingen om 10.10 uur van start en nu was het afwachten.  Sofie kwam als eerste uit de speelzaal met de mededeling dat zij had verloren en dat ze niet zo blij was. Uit de analyse van de partij bleek dat ze een schoonheidsfoutje had gemaakt en ook dat haar tegenstander toch ook sterker (250 ratingpunten meer) was, geen schande dus. Hierna kwamen Dennis en Vladimir met een lach op het gezicht zich melden. Nu dus nog even afwachten op Tim. Tim stond gewonnen maar moest nog wel even winnen. Hij maakte het zich zelf moeilijker dan nodig maar na afloop zei hij “ik wist dat ik ging winnen”.  Top 3-1 winst!

Na toch wel lang wachten speelde we de 2e wedstrijd van de dag tegen De Stelling uit Oosterbeek.  Dit team was net zo sterk als Ten Boer maar wederom geldt de regel er moet nog wel gewonnen worden.  Het ging heel snel. Vladimir wist snel de dame te winnen. Dennis overklaste zijn tegenstander op alle fronten, Tim mocht mat zetten 😉 en Sofie wist met een mooie aftrekschaakje de dame te winnen. Klasse 4-0!

We konden dus al na 1 uur spelen en natuurlijk een ijsje weer naar huis afreizen. Een prachtige prestatie van ons C-team. Op 10 november de volgende 2 speelrondes met als doel om de 50% score te behouden.  Dit gaat ons zeker lukken met dit fantastische team.