Corona onder de loep

Hoe zal het gaan het aanstaande seizoen 2020/21??

Ook in Volendam is men bezig om een protocol op te stellen voor de komende competitie.
Op de nieuwe website van de Volendamse Schaakclub, zie website Schaakclub Volendam, is te lezen dat de corona-raderen draaien om te zorgen dat er  zo veilig mogelijk geschaakt kan worden. Lees daartoe het bericht van 12 juli 2020 op de openingspagina van die website.

Het valt op dat er ook aandacht is voor aanvullende maatregelen boven de maatregelen die de KNSB heeft gepubliceerd.
Ik citeer de Volendammers:
“Aanvullende maatregelen moeten afgesproken en vastgelegd worden voor schakers die extra risico lopen. Hierbij kan gedacht worden aan het dragen van mondkapjes, spatschermen, de zetten op twee borden uitvoeren met de klok ertussen en een extra stoel op grotere afstand. Dit geldt ook als niet aan de basiseisen van NOC/NSF voldaan kan worden. Een andere locatie kan noodzakelijk zijn, schakers kunnen per toerbeurt niet meespelen bij onvoldoende ruimte, eenrichtingsverkeer kan ingesteld worden, enz.”.

Ook bij de schaakclub in Volendam wordt dus gebrainstormd hoe het komend seizoen zo veilig mogelijk ten uitvoer kan worden gebracht.

Dat is overigens niet alleen van belang voor de Volendamse schakers maar ook voor andere schakers.
Op de website wordt ook al het NHSB-Rapid Toernooi 2020 aangekondigd: zie https://schaakclubvolendam.nl/Rapid/rapid2020.php. Het toernooi wordt gehouden op 7 november 2020 en inschrijven is nu al mogelijk. Alle deelnemers hebben dus een belang dat cafe-restaurant De Groene corona-proof wordt.