De handdoek in de ring gooien??

De handdoek in de ring gooien. Die uitdrukking uit de bokssport is bijna van toepassing op het schaken op onze schaakclub.

Op de website van de Koninklijke Nederlandse SchaakBond is recent een bericht verschenen over de mogelijke hervatting van de schaaksport in clubverband.
Omdat, volgens de recente corona versoepelingen, de binnensporten onder voorwaarden weer mogelijk zijn met ingang van 19 mei 2021, geeft de KNSB aan dat ook het schaken in clubverband weer mogelijk wordt zij het onder voorwaarden.
Die voorwaarden worden beschreven in de notitie van de KNSB van 19 mei 2021 zie notitie KNSB.
Het komt erop neer dat de schaaksport weer mogelijk wordt onder soortgelijke voorwaarden als golden in september 2020.

Dat betekent voor onze club dat we weer met de handdoeken in de weer gaan.
Het zal dan niet een handdoek in de ring gooien (handdoek in het gebied waar de strijd gevoerd wordt, dus een handdoek in de boksring respectievelijk een handdoek op het schaakbord) zijn, maar een handdoek onder het bord aanbrengen teneinde het schaakbord soepeltjes heen en weer te kunnen schuiven zodat de 1,5 meter afstand geëerbiedigd kan worden.
We wachten in spanning af of we inderdaad binnenkort weer kunnen schaken in het Triton.

Vooralsnog spelen we vanavond 20 mei 2021 in ieder geval nog een wedstrijdje via Lichess. KOMT ALLEN voor deze hopelijk laatste lockdown arena sessie!!