EGGERT Purmerend 3 – Oppositie 6½ – 1½

Op donderdag 9 maart 2017 werd deze wedstrijd gespeeld in zesde ronde van de NHSB-competitie klasse 2B. Het derde team smaakte het genoegen om overtuigend te winnen van Oppositie uit Heiloo.
Daardoor handhaaft Purmerend 3 zich nog steeds op de derde plaats in klasse 2B.

Deze winst was belangrijk waardoor de kans op degradatie verdwenen is. Anderzijds kunnen we ook geen kampioen meer worden.
Om het kampioenschap wordt door de teams van Heerhugowaard en de Schaakgroep Koedijk nog gestreden. Heerhugowaard heeft de beste kansen om kampioen te worden, een mooi resultaat van het team bij het 50-jarig jubileum van hun schaakclub.
Voor details zie https:\/\/www.nhsb.nl/index.php?pageID=2&seizoenID=2016&klasseID=626

Voor het derde team ligt de derde of vierde plaats in het verschiet afhankelijk van de resultaten in de laatste ronde die eind maart verspeeld wordt. Dan spelen we in een thuiswedstrijd tegen Aris de Heer uit Middenbeemster.

Paul Meijer pakte zijn oude traditie weer op door snel en als eerste te winnen.
Zowel Serkan Milli als Frank van der Moolen wonnen hun partij zodat ze in het team aan kop gaan met 4½ uit 5 (90%). In NHSB klasse 2B staan zij daardoor fraai op de derde en vierde plaats van de lijst van beste spelers.

Complimenten gaan naar Jan Poland en kornuiten die ervoor zorgden dat, ondanks de hectische drukte van de jeugdafdeling en het proefexamen dat werd afgelegd in de wedstrijdruimte, de wedstrijd op tijd kon worden gestart: de acht borden met opgezette stukken en ingestelde klokken stonden gereed in de opslagruimte zodat de speelruimte in 10 minuten was opgetuigd.

Zoals gebruikelijk is zal op korte termijn een artikel geplaatst worden met de partij-impressies van de spelers.