Glorney Cup: Goed resultaat voor de Nederlandse en Belgische Teams.

De Glorney Cup wedstrijden zagen vrijdag 31 augustus 2020 de laatste ronde.

Nu de kruitdampen zijn opgetrokken zien we dat de Britse en Nederlandse teams in de vier poules de eerste twee plaatsen bezetten.
De Nederlandse meisjes tot 18 jaar eindigden zelfs als eersten. In de andere drie poules eindigde Nederland op een eervolle tweede plaats.

België deed dit jaar weer mee en haar team vocht met de Ieren om de derde en vierde plaats. In Poule Robinson jongens tot 14 jaar eindigde België als derde.
Wales en Schotland waren de hekkensluiters.

Onze clubgenoot Romayn speelde, al weer voor de derde keer, mee in de Robinson poule. Hij behaalde 2 uit 5, een beetje mager resultaat. Waarschijnlijk een iets te zorgeloze stijl.
Een Kurzpartie van 12 zetten in de tweede ronde. Maar het lijkt me dat een digitaal toernooi spelen toch andere koek is dan een wedstrijd waarbij je een weekje in Parijs doorbrengt tezamen met de andere teamleden (goed om een team spirit op te bouwen) zoals verleden jaar in Parijs.

Al met al een mooi resultaat voor Nederland om weer in de top twee te eindigen. Dat belooft veel goeds voor volgend jaar. Hopelijk dat er dan weer geschaakt kan worden als van ouds.

Voor details van de uitslagen zie https:\/\/www.glorneycupchess.org
Ook de verslagen op schaaksite.nl zijn het lezen waard.