Glorney Cup Schotland: Nederlandse teams goed van start tegen Schotland en Engeland

Vandaag, maandag 16 juli 2018, zijn in Paisley (bij Glasgow, Schotland) de landenwedstrijden om de Glorney cups gestart.

De vier Nederlandse teams gingen vlot van start met overwinningen op de teams van Schotland in de vier sterkte-klassen:
Glorney: gewonnen met 3,5-1,5
Gilbert: gewonnen met 2,5-1,5
Robinson: gewonnen met 5,5-0,5
Stokes: gewonnen met 5-1

In het team om de Stokes beker boekte Romayn een overwinning. Dus hij was op tijd aanwezig ook al volgt dit toernooi vrijwel direct op het Amsterdam Science Park toernooi van verleden week.

In de tweede ronde die vandaag ook gespeeld werd boekten de Nederlandse teams weer een goed resultaat. Ditmaal waren de Engelse teams het slachtoffer:
Glorney: gewonnen met 4,5-1,5
Gilbert: gelijkspel met 1,5-1,5
Robinson:gelijkspel met 3-3
Stokes: gewonnen met 4-2. Romayn speelde remise.

Na de twee ronden, met nog drie ronden te gaan, staan Nederland en Frankrijk in de teamrangschikkingen bovenaan.
Het lijkt erop dat de ontmoetingen tussen de teams van Frankrijk en Nederland in hoge mate de groepsoverwinning zullen bepalen.
Morgen, dinsdag 17 juli 2018, staan deze ontmoetingen op het programma voor de derde ronde. Dat wordt spannend.
SUCCES voor alle Nederlandse spelers toegewenst: geef een uitstekende acte de présence en met de schaaktechnische bagage die jullie hebben kan het Franse team toch geen barrière voor jullie vormen zodat jullie met bravoure, cachet en charme het canaille (excusez le mot) een coup de grâce toebrengen.

Wilt u zelf kijken naar de uitslagen?? zie de volgende link: https:\/\/www.glorneycupchess.org en tik op players/reslults links-boven.