Het Witte Paard – Purmerend N1 5,5-2,5

Op vrijdag 12 oktober 2018 werd voor de NHSB competitie Klasse 2B de wedstrijd Het Witte Paard tegen Purmerend N1 gespeeld.

De wedstrijd werd in goede sfeer gespeeld door de gastvrijheid van de thuisspelers, een goede wedstrijdleider en ruime tafels.
Helaas kwamen we van een koude kermis thuis.

De wedstrijd ging vlot van start met vuurwerk aan de borden van Romayn en Vladimir. Zij boekten ook de eerste resultaten na betrekkelijk korte tijd.
Vladimir ging ten onder aan een aanval op zijn koningsstelling.
Op het bord van Romayn was het direct vuurwerk. Vanuit de opening werd er op de zwarte stelling losgebeukt, resulterend in een remise. Ik kreeg de inbreuk dat zwart daarmee goed wegkwam.

Vervolgens verloor Rudolf van een jonge speler met een lage rating maar met een waarschijnlijk veel hogere reële rating.
Ton de Veij speelde remise tegen een sterke speler uit het KNSB-team van Het Witte paard terwijl Luc verloor zodat de stand rond 10:45 uur 4-1 werd.

Ton van Diepen speelde een goede partij maar kwam wel een pion achter. Maar in een toreneindspel kon hij herhaling van zetten afdwingen. Zijn tegenstander bracht met die remise wel de twee matchpunten voor zijn team binnen: 4,5-1,5.
Kort daarna kwamen Kees en Rob remise overeen zodat de einduitslag 5,5-2,5 werd.

Een verdiende overwinning voor Het Witte Paard en opmerkelijk omdat dat team in klasse 2B het team is met de laagste gemiddelde ELO-rating.

De komende wedstrijden zullen we moeten zwoegen om ons te handhaven. Het gevreesde D-woord heeft ook een positieve kant: het geeft een kans om tegen Purmerend N5 uit te komen!!

Voor detail informatie zie NHSB Klasse 2B