Internationaal: Litomysl (Tjechië), Schilcherland (Oostenrijk) en Verona (Italië)

Romayn en Marloes (eindrangschikking Litomysl)

Jammer dat Romayn de schaakmeester in de laatste ronde niet kon verslaan. Dat zou ook te mooi geweest zijn.
Ondanks die laatste verliespartij is er door Romayn natuurlijk een hele goede prestatie geleverd in Litomysl: hij werd 21e met 5 bordpunten uit 9 pertijen (56%).

Marloes eindigde op plaats 46 na gestart te zijn op plaats 44 met 3,5 uit 9 (39%). Het resultaat is dus in overeenstemming met de sterkte van de deelnemers. Wellicht had ze meer verwacht gezien haar resultaat in Malta. Maar toch ook een resultaat dat er mag zijn en dat uitnodigt om door te gaan.

Barry en Pieter:

In Oostenrijk is het een gedrang van jewelste van GM’s, IM’s, FM’s in de ranglijst met 58 deelnemers na de gespeelde 6 ronden met nog drie ronden te gaan.
Koploper is de Oostenrijker Andreas Diermair (GM) met 5,5 uit 6.
Barry volgt op plaats 9 met 4 uit 6, Pieter op plaats 22 met 3,5 uit 6.
Onze beide clubgenoten kunnen nog een hoge klassering realiseren in de komende drie ronden.
Voor de details en de ronde-uitslagen raadpleeg de website Schilcherland Open groep A.

Vladimir:

Vladimir speelt mee in het Verona International Chess Open B. 32 Italianen en één Hollander.
In de ranglijst vind je hem direct via het vlag symbool: rood wit blauw tussen allemaal groen wit rood.
Er zijn 33 deelnemers met ELO varierend van 1896 tot 1611 met 7 ronden te spelen.
Vandaag 2 januari 2019 werd de eerste ronde gespeeld met een goede start, remise, tegen no. 2 van de startranglijst. Dus dat belooft veel goeds voor onze clubgenoot.
Volg zijn verrichtingen op de volgende website: Verona 2019.