Jaap Leguijt overleden

Vandaag bereikte ons het droevige nieuws, dat ons erelid Jaap Leguijt is overleden op zondag 21 maart 2021.
Jaap was al ruim 50 jaar lid van onze vereniging (sinds 1 september 1968) en heeft zich als bestuurslid zeer verdienstelijk gemaakt voor onze vereniging. Hij was de grondlegger van onze jeugdafdeling en leerde de kinderen, naast goed leren schaken, ook met respect met elkaar en het materiaal omgaan. In de tijd van Jaap stroomde de jeugd door naar de senioren en bereikte daar als vriendenteam de hoogste regionen van het Nederlandse competitieschaak. Voor zijn jarenlange inzet werd Jan geëerd als erelid van onze vereniging. We zijn Jaap dus veel dank en respect verschuldigd. Hij zal nog heel lang in onze herinneringen voortleven. We wensen zijn vrouw Frouk en hun (klein)kinderen en naaste familie veel sterkte! Bedankt Jaap voor alles wat je voor het schaken, onze vereniging en de schaakjeugd hebt gedaan!
Het afscheid van Jaap is op vrijdag 26 maart a.s. om 15:45 uur in Het Crematorium te Zaanstad-Zuid. (zie rouwkaart onderaan dit bericht)
Correspondentieadres: Dorpsstraat 1, 1452 PD Ilpendam. Het bestuur heeft namens alle leden een condoleance verstuurd.
Let op! Het is helaas niet mogelijk om naar het afscheid van Jaap te gaan op vrijdag i.v.m de Corona-maatregelen. Namens de vereniging zullen Ties, Ton de Veij, Warner en  ik aanwezig zijn.

Jaap geniet op zijn manier van zijn aanwezigheid op het nieuwjaarstoernooitje.

Op de nieuwjaarsreceptie van 5 januari 2019 liet Jaap nog even zijn gezicht zien. Hij bleef tot op hoge leeftijd betrokken bij onze vereniging en speelde op zaterdag 8 september 2018 nog mee tijdens de feestelijke simultaan ter ere van onze 3 meesterresultaten. Hij speelde toen tegen Michiel Bosman. Nieuwsbericht van deze dag.

Lees ook het prachtige eerbetoon, dat onze clubgenoot en journalist Warner de Weerd schreef in het Noordhollands Dagblad!

Bron: Warder de Weerd/Noordhollands Dagblad
Op het afscheid van Jaap werden mooie woorden gesproken door Ties Wijnen, wiens kinderen les hebben gehad van Jaap, en die Jaap goed kende. In memoriam Jaap Leguijt Hartelijk dank Ties!

Ton Huisman leverde een prachtig bloemstuk namens ons allen. Hartelijk dank daarvoor Ton!