Jaap Leguyt trots want Erik wint van Korchnoi. 1 februari 1980

Bij het doorlezen van de jaargang 1980, no. 2 van februari 1980 van EEUWIG SCHAAK, orgaan van de Schaakclub Purmerend (het papieren internet),, trof ik een leuk stukje aan van onze Jaap Leguyt, toendertijd verantwoordelijk voor de jeugdafdeling van de club. Wie kent hem niet!

Hij vermeldde dat Erik Breeuwsma zijn simultaan-partij tegen Korchnoj had gewonnen. Terecht zal Jaap trots geweest zijn (en nog steeds) dat een jeugdlid de grootmeester kon verslaan.
En wat blijkt: de partij van Erik Breeuwsma werd in dat zelfde nummer integraal gepubliceerd en volgt hieronder.

Een interessante partij waaruit blijkt dat Erik in het geheel niet door de reputatie  van zijn tegenstander geïmponeerd geweest moet zijn. Hij speelt heel actief en schuift Korchnoi regelmatig van het bord af!

Een partij uit één stuk!!

De winnaars, Erik Breeuwsma en Ronald Overveld, en Korchnoj na afloop van de simultaan-seance.