Jacob van Twisk brengt volle match-winst voor Purmerend 3

Dinsdag 12 december 2017 trad het derde team aan tegen De Waagtoren 5 in de NHSB competitie klasse 2C.

staande links op de foto Jan Poland! (Bron: website De Waagtoren, Alkmaar)

Het werd een enerverende avond.
Er waren drie bezoekende teams bij De Waagtoren die de gehele grote zaal (22 borden) vulden. Daarnaast werden nog 15 partijen voor de interne competitie gespeeld in de naastliggende bar-ruimte.

Ons team kwam vrij snel op een 2-0 achterstand.
Tegen half twaalf was de stand 3,5-2,5 in het voordeel van De Waagtoren geworden. Kerkdijk besefte dat hij moest winnen en dat lukte ook dankzij een wijfelende tegenstander en de tijdnood die een rol begon te spelen.

De volle aandacht richtte zich nu op Jacob van Twisk die een mooie vrijpion had die hij tot promotie kon brengen zodat hij een plustoren kreeg. Zijn tegenstander was echter ver opgerukt met een aantal pluspionnen ondersteund door een goede koningspositie.
Maar gelukkig kon Jacob koelbloedig zijn materiaalvoordeel langzamerhand verzilveren naar een overwinning.  Niet alleen bracht hij een vol bordpunt binnen, maar tevens ook twee volle matchpunten voor het team. Uitstekend gedaan, Jacob!!!!!

Luc Preeker won zijn partij ook en dat was zijn vierde winst op rij. Met 4 uit 4 100% is hij de beste puntenverzamelaar van het team.

Deze overwinning was broodnodig om in de race te blijven voor de titel én om niet in degradatiegevaar te komen.

zie website De Waagtoren voor het verslag van De Waagtoren.