Jeugd Team 2 herpakt zich in 2e ronde

Donderdag 14 januari speelde Jeugd Team 2 wederom een thuiswedstrijd in de Waterland competitie. De tegenstander Aris de Heer had de vorige ronde ook verloren dus er stond al wat op het spel.

Helaas was Alesha Smit afwezig  maar gelukkig wilde Thomas Dovermann graag invallen. Team 2 begon dan ook in de volgende opstelling:

1. Vladimir Bartels
  2. Barrie Romijn
  3. Luuk Metz
  4. Thomas Dovermann.

Voor Barrie was de wedstrijd snel afgelopen omdat zijn tegenstander niet kwam opdagen. Na de 20 minuten werd het een reglementaire overwinning voor Barrie waardoor Team 2 op 1-0 kwam. Natuurlijk niet echt leuk voor Barrie want hij had graag willen spelen maar wel een makkelijk punt voor het team. Gelukkig kon Barrie toch zijn tijd zinvol besteden met Chessity.

Thomas had er ook zin en zette zijn tegenstander Sipko Metselaar langzaam onder druk met daarbij een prima aanvalsplan. Thomas werkte zijn aanvalsplan goed uit met als gevolg een prachtige mat op h7. Een prachtige overwinning, 2-0.

Door middel van een sterk opgebouwde stelling wist Vladimir Bartels van tegenstander Jeffry van Wielen in het middenspel de dame te winnen. Vladimir pakte direct door en besliste snel de partij in zijn voordeel, 3-0.

De laatste partij had geen invloed meer op de einduitslag maar dat neemt niet weg dat Luuk Metz tegen Amber Lagerbrug een ware thriller afleverde. Het bleef spannend tot het eind en het leek beslist te worden door de klok. Amber wist echter vlak voor tijd een dame te halen en dit was voor Luuk iets te veel van het goede, 3-1.

Al met al een prachtige overwinning van Team 2 en de eerste 2 matchpunten zijn binnen. Op 11 februari spelen we wederom thuis (eigenlijk uit) tegen Team 1 met als doel om Team 1 te passeren op de ranglijst 😉