Jeugd laat van zich spreken bij SPA

De jeugd heeft de toekomst. Dat bleek maar weer in Amsterdam bij het Amsterdam Science Park schaaktoernooi. Voor het toernooi werd vaak een warming-up gedaan bij de klimmuur en daarna werd er vrolijk begonnen aan de wedstrijden. De ouders konden heerlijk ontspannen op het terras met een zonnetje. Het kan verkeren.

Onze volgende jeugdtoppers waren aanwezig: Romayn Brandsma, Tim van Rijs, Sandro Gaeta, Dennis Jansma, Mirjam van Rijs en Robbin Jansma. Bijzonder om zoveel jeugd te zien bij een seniorentoernooi. Romayn was de ‘kopman’ in groep C. Hij scoorde een prachtige 6.5 uit 9 met een TPR van 1733 en een overscore van 2.30 en viel hierdoor in de prijzen als nummer 5 van de C-groep. Volgende jaar ongetwijfeld in de B groep!

Tim van Rijs deed het minstens zo goed in mijn optiek – voor Tim was het zijn eerste grote toernooi. Tim haalde 4.5 uit 9 in de D-groep en een prachtige TPR van 1362.

Sandro haalde ook een score van 4.5 uit 9 met een TPR van 1354 en een overscore van 1.05.

Dennis Jansma haalde 3.5 uit 9 en een mooie TPR van 1238. Dennis en Sandro kwamen elkaar tegen in ronde 3 – wat remise werd.

Mirjam en Robbin deden mee aan een jeugdachtkamp verdeeld over 3 dagen. Mirjam van Rijs miste de eerste 2 wedstrijden maar haalde toch een mooie 3 uit 5 met een overscore van 1.56 waarbij de overwinning op Max Pezo De Vreugt altijd mooi is (zoon van GM Dennis de Vreugt) is om thuis te kunnen vertellen.

Robbin haalde helaas geen punt met 0 uit 5. Sowieso al heel knap voor iemand uit de G-categorie om hieraan mee te doen! Volgende keer zal het vast makkelijker gaan door deze ervaring.