Jeugd slaat toe op GP Zaanstad

Zondag 15 november deden er 12 jeugdleden van onze vereniging mee aan de 2 Grand Prix van het seizoen. Dit keer maar een klein stukje rijden naar Zaandam waar het toernooi werd georganiseerd door SC Krommenie, Het Witte Paard en ZSC-Saende. Het toernooi was prima georganiseerd en dit mag ook wel eens vermeld worden.

DSC_0477 Romayn, Vladimir, Sander en Barrie wisten de 1plaats te bemachtigen met fantastisch spel:

• Romayn behaalde 5 punten in groep 3 (o.a. 1 nederlaag tegen Sandro)
  • Vladimir behaalde 5.5 punt in groep 4 (o.a remise tegen Alexeij)
  • Barrie behaalde 6 punten (op onderling resultaat 1)
  • Sander speelde een foutloos toernooi in groep 7 met 7 punten (ontbreekt op foto)

Zover ik mij kan herinneren zijn 4 eerste prijzen bij een Grand Prix een unicum in het bestaan van SC Purmerend, echt een top prestatie!

In al dit geweld wist Sandro in groep 3 ook nog knap 3 te worden in groep 3 met 4,5 punt (met een mooie overwinning op de groepswinnaar (Romayn)).

Sofie speelde in groep 9 lang tot de laatste partij om een podium plek maar werd helaas verrast door haar tegenstander waardoor zij 5e werd. Ook Jesper in groep 13 en Bjorn (vdM) in groep 10 werden 5e  met goed (af en toe te snel) spel met beide een mooie pat partij.

De oudere broers Bjorn in groep 8 en Jari (vdM) in groep 7 werden 6e met een mooie snelle mat van Bjorn en een mooie slot overwinning van Jari. Alexeij in groep 4 werd eveneens 6e maar wel met een remise tegen de groepswinnaar (Vladimir).

Onze 2 dame Inara speelde in groep 13 een goed toernooi met een zware tegenstand en werd 7.

Al met al een topdag voor SC Purmerend en met een beetje geluk hadden we nog meer bekers mee naar huis genomen. De jeugd van onze vereniging blijft zich maar verder en verder ontwikkelen en dat is te zien aan de resultaten.

De nieuwe SC Purmerend Jeugd Grand Prix stand na 2 toernooien:

GP2015R2

Meer actie foto’s: