Jeugd team 2 neemt revanche op Volendam

Vandaag speelde Jeugd team 2 de 4e ronde van de Waterland competitie uit tegen Volendam. De eerste wedstrijd werd verloren dus de spelers wilde graag revanche.

Nadat de klokken waren gevonden en ingesteld konden de partijen beginnen.

Op bord 4 speelde Luuk Metz en zijn tegenstander Thomas Bakker een snelschaak wedstrijd met als gevolg dat binnen 2 minuten het eindspel werd bereikt waarin hij  zwakker stond. Luuk kon het tij niet meer keren en verloor helaas, 1-0 achter.

Vladimir Bartels speelde op bord 1 een dijk van een partij tegen Jan Dijkgraaf. Langzaam nam Vladimir het volledige initiatief waarmee hij Jan tot opgave dwong, 1-1.

Onze invalster Sofie Peters (bedankt 😉 ) speelde tegen Mirrdyn Tol een hele goede partij maar maakte in het eindspel zichzelf het nog lastig.  Echt lastig werd het gelukkig niet, 1-2.

Als laatste waren alle ogen gericht op bord 2 Alesha Smit. Hij speelde tegen Aron Zoetebier waarvan hij de thuiswedstrijd nog van had verloren. Dit keer kwam Alesha kwaliteit voor en in het eindspel maakte hij de partij mooi af, 1-3.

Wederom 2 matchpunten wat ons totaal op 6 punten uit 4 wedstrijden brengt.

Maandag 4 april uit naar Aris de Heer voor de volgende 2 punten ;-