afsluiting jeugdcompetitie Waterland

Het is weer een geslaagde afsluiting van de Waterlandse jeugdcompetitie geworden.

De prijsuitreiking vond plaats in de centrale hal van Wijkplein Where aan de teams van Aris de Heer uit Middenbeemster, SV Volendam en SC Purmerend  (2 teams) .

Na een dubbelrondige competitie,  afgelopen periode gespeeld bij de betreffende clubs,  heeft het team van Aris de Heer de beker voor de 4e plaats in ontvangst mogen nemen uit handen van Frank Reurs. SV Volendam , vorig jaar de winnaar van de competitie, wist beslag te leggen op de 3e plaats. Team 2 van purmerend de 2e plaatst en Team 1 van Purmerend de 1e plaats en dus daarmee de Waterlandse jeugdteam kampioen 2015-2016.

Voor de topscorer van de competitie was er ook een prijs. Sander Hoffman van Purmerend team 1 en Vladimir Bartels van Purmerend team 2. Zij beide geëindigd met een score van 5,5 punt uit 6 wedstrijden. Naast de beker bestond de prijs uit de hele serie schaakboekjes  van Hans Bouwmeester, beschikbaar gesteld door Kees Kerkdijk van SC Purmerend. Voorwaarde bij de gift was dat de serie bij elkaar gegeven moest worden.  Alleen ………… er waren twee winnaars. Voor dit  probleem gaf de bibliotheek van SC Purmerend uitkomst.  Daaruit werd een 2e mooie reeks schaakboeken samengesteld. Na loting ging de serie Hans Bouwmeester naar Sander Hoffman.

Voor alle deelnemers aan de competitie was er een herinneringsmedaille en een afsluitende simultaan. Pieter Hopman mocht de openingszetten verzorgen waarna Anton Bakels de strijd inging tegen de 20 jeugdspelers. De tegenstand was groot, het duurde geruime tijd voordat Anton de eerste in winst wist af te sluiten. Slechts 1 speler wist de partij van Anton te winnen, dat was Koen Maij van Aris de Heer. Daarnaast waren er 3 remises, alle overige partijen eindigde in winst voor Anton.

De competitie is weer een waardevolle aanvulling geweest voor de schaakjeugd, we gaan ons inzetten om er volgend seizoen een vervolg aan te geven.