Afsluiting jeugdseizoen

Donderdag 29 juli, alweer de laatste avond van het seizoen.

En wat was het weer een prachtig jeugdseizoen. Er zijn weer vele sportieve successen geboekt, de jeugd afdeling is spectaculair gegroeid en het allermooiste, allemaal leuke kinderen die goed met elkaar overweg kunnen, die samen de jeugdschaakclub zijn (al gebeurt er natuurlijk echt wel eens wat).

Traditiegetrouw starten we de laatste schaakavond van het seizoen met gezellig samen pannenkoeken eten. Vele vaders en moeders hebben zich weer ingezet bij het bakken en het resultaat mocht er wezen. Er waren een kleine 400 pannenkoeken gebakken die stuk voor stuk allemaal even lekker waren en ook bijna allemaal opgingen. Alexije heeft zijn best gedaan om het record van 17 pannenkoeken (Sander van den Bergh in 2010) te verbreken maar hij moest bij 11 pannenkoeken de poging staken. Niet alleen de jeugd maar ook de jeugdtrainers en begeleiders lieten zich de pannenkoeken goed smaken. Ouders BEDANKT voor de inzet.

Aansluitend de laatste twee ronden van de zomercompetitie. Spannend was het in alle groepen. Dit jaar hebben we er voor gekozen om drie poules naar sterkte in te delen. In groep 3 was het heel spannend maar uiteindelijk wist Charlie Anthonijsz  deze poule te winnen net voor Maren Veldt.

In groep 2 ging de winst naar Simon Copper. Het mooiste mat van de avond kwam uit deze poule, de winstpartij van Bjorn Smit.

In groep 1 ging winst naar Sandro Gaeta.

De avond werd afgesloten met de prijsuitreiking.

Om te beginnen de aanmoedigingsprijs, die werd uitgereikt aan Germain Kunkeler. Germain is een leergierige beginnende schaker met veel inzet.

De sportiviteitprijs ging naar Lasse Bartels. Een groot voorbeeld voor alle schakers.

De prijzen voor de zomercompetitie gingen naar de eerder genoemde winnaars.

Tot slot de prijzen voor de keizercompetitie:

Groep 2:  1e plaatst Mirjam van Rijs, 2e plaats Robbin Jansma en de 3e prijs naar Teun Devilee.

Groep1:  1e plaatst Romayn , 2e Sandro Gaeta en de 3e prijs was voor Sven Damen.

Romayn is hiermee de jeugd clubkampioen 2016-2017 geworden.

Voor iedereen was er een medaille en …… een prachtig bloeiende plant die Ton Huisman weer heeft gesponsord. Ton, bedankt, mede namens alle ouders.

Resteert mij om iedereen een fijne vakantie te wensen. Kan je het schaken niet laten, speel dan eens mee in een toernooi, er zijn er meer dan genoeg de komende tijd, zie hiervoor https:\/\/www.schaken.nl/kalender

We beginnen weer op donderdag 7 september aan het nieuwe seizoen. Tot dan!