Jeugd team 1 wint van Aris de Heer

Purmerend jeugd team 1 speelde zijn 4e externe wedstrijd in Purmerend tegen Aris de Heer.

Aan bord 1 speelde Romayn een sterke partij tegen de kopman Koen Maij van Aris de Heer. Romayn begreep in het middenspel de stelling beter dan zijn tegenstander waardoor de partij in groot voordeel kwam en de winst was binnen.

Lasse Bartels op bord 2,  spelend tegen Jeffry van Lienen, wist voordeel te kwaliteitsvoordeel te behalen met damewinst waarbij de tegenstander wel de nodige tegenkansen kreeg. Lasse speelde het heel knap en beheerst uit, liet zich niet truccen en kon de winst binnen halen.

Op bord 3 zit standaard onze topscorer van het team, Sander Hofmann. Sander speelt zijn partijen met veel rust en verzorgt spel. Dit keer kwam hij niet verder dan remise tegen Amber Lagerburg die ook liet zien over de nodige rust en overzicht te beschikken, een mooi partij die terecht in remise eindigde.

Op bord speelde  Jari van der Moolen tegen Lars Maij. De rust die Jari in de uitwedstrijd liet zien, met winst op Amber, was hij dit keer volledig kwijt. In recordtempo werd de partij gespeeld en eindigde al snel in een terechte nederlaag. Jammer, volgende ronde weer meer je tijd nemen.

Het ziet er naar uit dat de Purmerendse teams onderling gaan uitmaken wie de kampioen gaat worden dit seizoen.

Voor de tussenstand, zie Jeugdcompetitie Waterland 2015-2016 ronde 4

Voor een leuk wedstrijdverslag vanuit de kant van Aris de Heer bezien, zie www.sc-arisdeheer.nl/?p=3092