Jeugdactiviteiten in oktober

Op zaterdag 29 oktober hebben we bij de jeugd weer een druk programma.

Romayn Brandsma en Vladimir Bartels zijn door de NHSB geselecteerd om deel te nemen aan het Huttontoernooi. Deelname aan dit toernooi is altijd weer een hele eer. Je vertegenwoordigt de Noord Hollandse Schaakbond en speelt in het toernooi om de Nederlandse kampioenschappen tegen alle andere Nederlandse onderbonden. Vorig jaar werd het sterke team van Noord Holland net 2e. Niet alleen onze spelers zijn uitgenodigd, ook onze jeugdcoach Chris Bartels maakt naam in het schaakcircuit Hij is uitgenodigd om het E team te coachen. Mannen veel succes gewenst.

Dat betekent wel dat we deze twee topschakers moeten missen in onze wedstrijd tegen een team van Wachtebeke uit België.

Vorig seizoen hebben we tijdens ons schaakkamp tegen deze tegenstander gespeeld. Dat het leuk was hebben jullie allemaal kunnen lezen. Wij hebben nu de eer om onze Belgische vrienden te mogen ontvangen voor een tegenbezoek.

Het team van Purmerend, wat grotendeels is samengesteld uit de deelnemers van de eerste wedstrijd, bestaat uit: Kaj Bartels, Lasse Bartels, Sven Damen, Sandro Gaeta, Sander Hoffman, Dennis Jansma, Sofie Peters, Barrie Romijn, Alexeij Smit en Stijn de Wit.

Natuurlijk gaan we er alles aan doen om ze op een vriendelijke manier te verslaan en daarbij is iedereen van harte welkom om even een kijkje te komen nemen, we spelen in de zaal op de verdieping.