Knappe jeugdprestaties GP Langedijk

Afgelopen zondag speelde de jeugd hun eerste GP toernooi, GP Langedijk in Zuid Scharwoude.

Onderstaand een verslag van Frank van der Moolen van deze mooie dag.

Dennis speelde voor het eerst in de hoogste groep. Dat was extra moeilijk, maar hij haalde toch anderhalve punt.

Mirjam en Tim speelden beiden in groep 2. Tim won de onderlinge strijd en werd uiteindelijk zelfs kampioen. Een geweldige prestatie! Mirjam werd weliswaar zevende, maar wel met drie goede overwinningen.

Groep 3 was een prooi voor Thijs. Met vijf punten pakte hij de eerste plaats.

Jari speelde in groep 5 en werd dankzij 3 winstpartijen vijfde.

Bjorn speelde een groep lager en haalde eveneens 3 punten, maar werd zesde.

Robbin nam in de laatste ronde het remiseaanbod van zijn tegenstander snel aan. Hij had goed uitgerekend dat hij daarmee op de tweede plek zou eindigen van groep 7.

Yari speelde in groep 8 en haalde daar knap 2 punten en eindigde daarmee op de 6e plaats.

Maren werd met twee punten zesde in groep 9. Nathan speelde ook in die groep mee. Dat was best wel moeilijk. Hij haalde een half puntje.

Tenslotte groep 10. Daar speelden Tom en Marit. Tot aan de laatste ronde maakten zij het spannend. Ze moesten tegen elkaar en de winnaar zou kampioen worden. De gelukkige winnaar werd Marit. Tom werd tweede.

Er was nog een deelnemer in die groep. Dat was Gijs, het broertje van Maren en Tom. Nog maar net op de schaakclub en speelde nu al mee. Hij eindigde wel op de laatste plaats, maar vond het geweldig leuk.

Helaas moest Lara op het laatste moment afzeggen.

Voor de totale eindstanden, zie Tussenstand & Eindstand

De wedstrijd om het kampioenschap van groep 10, Marit en Tom

Alle prijswinnaars

Het volgende GrandPrix toernooi in Hoorn is alweer op 22 oktober.