Waterlandse jeugdcompetitie

Voor de laatste ronde van de Waterlandse jeugdcompetitie stond het onderlinge duel tussen Purmerend 2- Purmerend 1 op  het programma.

Een spannende partij die zou bepalen wie nr. 2 en 3 zouden worden, Volendam was niet meer in te halen. Bij het ingaan van de laatste ronde was de tussenstand van de teams van Purmerend exact gelijk in zowel wedstrijd als in bordpunten. Purmerend 2 was compleet voor deze match, Purmerend 1 moest met twee invallers aantreden.

Bord 1 Tim van Rijs tegen Dennis Jansma. Een spannende partij waar Dennis lang een klein voordeel had maar in de slotfase toch geklopt werd door Tim die daarmee ook de topscorer van team 2 werd met 5 uit 6. Een knappe prestatie, zeker als je ziet dat Tim alle wedstrijden op bord 1 heeft gespeeld. 1-0

Bord 2 Thijs Schols tegen invalster Mirjam van Rijs. Mirjam liet een geweldige partij zien waarin ze Thijs werkelijk alle hoeken van het bord liet zien. Op het moment dat ze het af moest maken blokkeerde ze, kwam in tijdnood en verloor alsnog de partij. Dat zegt ook iets over de kwaliteiten van Thijs als vechtertje,  knokken tot je er bij neervalt, knap gedaan. 2-0

Bord 3 speelde Stijn de Wit tegen Sofie Peters. Sofie kwam met een klein voordeel uit de opening  en wikkelde de partij daarna zeer beheerst  af naar winst. 2-1.

Op bord 4 zaten Barrie Romijn en invaller Simon Copper. Voor Simon was dit zijn debuut in de Waterlandse competitie. Hij speelde zeker niet slecht maar Barrie, de speler met de meeste ervaring, was net iets te sterk voor hem. 3-1

Volendam moest eerder in de week tegen Aris de Heer spelen. Het lukte Aris de Heer niet om een team op te stellen waardoor Volendam reglementair met 4-0 won. Gelukkig was dit niet bepalend voor de eindstand, Volendam was al verzekerd van de 1e plaats.

We gaan kijken of we nog ruimte kunnen maken op de agenda voor de afsluitende prijsuitreiking met hopelijk weer een mooie simultaan voor alle deelnemers.

voor de uitslagen en de stand zie:

Jeugdcompetitie Waterland 2016-2017 eindstand