Katharina steelt de show in de NHSB online Arena 7 februari 2021

Zonder veel ophef pronkte Katharina op de eerste plaats van 101 deelnemers en deelneemsters in een op Lichess verspeeld Grandprix toernooi.
Met maar liefst 100% en 14 partijen bleef zij de concurrentie ruim voor. De Purmerendse schakers zijn trots op haar!

Vanuit onze schaakclub deden er drie jeugdleden mee die er in slaagden in een veld van 101 deelnemers ruim in de bovenste helft te eindigen:
Vince van Ingen met alias VinceVI eindigde als 31e met 19 punten.
Tycho Lim met alias Timdragon eindigde op de 35e plaats met 18 punten.
Vincent Duits met alias Vincent2008 eindigde op de 45e plaats met 16 punten.
Zo te zien komen ze uit hetzelfde schaaknest omdat ze alle drie met bijna evenveel punten eindigden. Een mooie prestatie.

Vermeld kan worden dat in deze wedstrijd ook deelgenomen werd door de Vollendammertjes Alpay en Levent Özdemir. Zij eindigden op de 26e resp. 73e plaats.
Geen wonder dat beide spelertjes in de daaropvolgende Purmerendse Lockdown Arena van 11 februari 2021 ingespeeld aantraden, en mede daarom beiden een goed resultaat behaalden.

Voor detail informatie zie ranglijst van het Grand Prix toernooi