Keizer Competitie 2020/2021 afgerond

Op 1 juli 2021 werd de 14e en laatste ronde van de Keizercompetitie afgerond.
Ondanks corona konden toch nog een flink aantal ronden gespeeld worden mede omdat er geen beker- en rapid-competitie gespeeld konden worden.

Mede dankzij het gebruik van dubbele tafels en de inmiddels bekende handdoek kon er geschaakt worden met een redelijk veilig gevoel.

In de onderstaande eindstand is te zien dat er 9 leden waren die 13 of 14 ronden meededen, waaronder de koplopers 2 t/m 6.
Goede prestaties werden neergezet door uiteraard Mark Grondma die op de eerste plaats eindigde met een 100% score.
Onze nieuwe, ondertussen bekende, leden Werner Fritz, Hans Pelt en Jeannot Tuinman eindigden op de 2e, 3e resp. 9e plaats.
Luc Preeker heeft klaarblijkelijk zijn vorm hervonden en eindigde als 4e.
Eveneens goede prestaties van Frank Reurs en Marloes Rogge die als 5e en 6e eindigden.
Frans Hoepermans schoot als een raket naar de 12e plaats.

In de laatste ronde speelde Tim van Rijs een mooie winst-partij tegen Rob Hählen. Met 2 uit 2 zien we uit naar Tim’s verdere prestaties in de toekomst.
Gerard Jongen viel nog op door alle 14 ronden mee te spelen en op alles of niets te spelen: 7 winstpartijen tegen 7 verliespartijen.

Een mooie plaats in de afgelopen Keizer-competitie is mooi maar er is toch enige reden voor bescheidenheid als we bedenken dat veel sterkte spelers van onze club hoog geëindigd zouden zijn bij deelname.
In de rating lijst van 1/7/2021 te zien op de website van de NHSB zien we dat bijvoorbeeld Mark Grondsma met een Elo van 2091 als no. 12 van onze club staat. Vergeet ook niet Pieter Hopman, Frank van Velpen, Michel Yu, Katharina Ricken, Anton Bakels etc. etc. etc.
Maar in ieder geval blijft het goede gevoel om weer eens face-to-face echte schaakpartijen gespeeld te hebben kunnen spelen.
We zien daarom uit naar het seizoen 2021-2022 naar prestaties van onze teams in de externe competities van NHSB en KNSB!!

Veel dank gaat uit naar Bert-Jan Melchers en Flora Gaeta die zorgden voor een soepel verloop van de speelavonden.

Officieuze Eindstand Keizer Competitie 2020-2021