knappe prestaties bij PK NHSB jeugd

Op 9 en 10 februari is er gestreden voor de persoonlijke Noord-Hollandse kampioenschappen D jeugd en de pupillen F, G en H

Bij de D- jeugd heeft Dennis Jansma met een 4e plaats een ticket bemachtigd voor het NK.

Bij de H pupillen hebben onze jongste jeugdleden goed gepresteerd. Gijs Veldt, behaalde een 3e plaats.

Bijzonder is de 2e plaats van Tycho Lim. Tycho, enkele maanden geleden zonder enige ervaring begonnen op de club. Maar, net als Gijs, een enorme harde werker en een goed schaakinzicht.

Na de reguliere ronden eindigde Tycho op een gedeelde 1e plaats. Een bloedstollende barrage van 2 partijen volgde tussen de spelers, maar ook die eindigde in een gelijke stand. Het voortstel om nog een laatste beslissende partij te spelen werd door beide spelers afgewezen, beide wilde niet meer verder. Op basis van weerstand punten werd Tycho uiteindelijk 2e

Ondanks het mislopen van een kwalificatieplek voor het NK was Tycho ontzettend blij en heel trots op zijn beker.