Lockdown Arena van 4 maart 2021

Voorafgaand aan de wedstrijd riep Bert-Jan Melchers op om een minuut stilte in acht te nemen om het overlijden van Jan Jansen te gedenken. Wie is door hem niet prettig voorzien van koffie, thee of andere dranken aan de bar in het Triton-gebouw. Jarenlang was hij op onze clubavonden te vinden waar hij als vrijwilliger, samen met zijn partner Martha, tot in de laatste uurtjes als de laatste schaakpartij beëindigd werd, bardienst deed. Wij zullen hem missen.

Op deze Lockdown Arena van onze club met 21 deelnemers ontvingen we weer enkele gasten. Uit de stad van een landelijk bekende politica, die de leus hanteert “Wees wijzer, kies Keizer!”, namen vier mensen deel en wel Nico Koning,, Jeroen Smit, Rob Smit en John Bond. Uit Koedijk verwelkomden we Gert Kalkhoven.

Na een spannende wedloop deed Nico Koning voor de tweede keer zijn naam eer aan onder het motto “Een bekroning voor Nico Koning!” Hij behaalde 15 punten.  Maar dat niet alleen: Jeroen Smit werd tweede met 13 punten.
De derde plaats ging naar Rob van Someren ook met 13 punten maar een lager winstpercentage dan Jeroen.
Paul Meijer werd fraai vierde met 12 punten met 6 overwinningen (100%).
Katharina verscheen laat op het strijdtoneel en had tijd tekort om voldoende punten te halen. De partijen die ze speelde won ze alle zes goed voor 12 punten (100%).

Al met al ziet het er niet naar uit dat we spoedig weer achter de echte borden en stukken kunnen plaatsnemen. Positief is wel dat het aantal corona-positivo’s nagenoeg constant blijft en dat de gunstige invloed van de  vaccinaties onder de 75+-ers al merkbaar wordt. Indien de trend zich doorzet mogen we hopen dat we het seizoen 2021-2022 weer kunnen gaan draaien.

Vooralsnog zijn we aangewezen op de Lockdown Arena wedstrijden die ook hun charme hebben. We roepen alle leden van onze schaakclub op om deel te nemen om alvast weer enige routine op te bouwen, ook al is het met versneld schaken, voor het komende seizoen.