Lockdown Arena van 11 maart 2021

Weer een opmerkelijke wedstrijd.

De speler schaakclubvolendam nam deel aan deze wedstrijd, hetgeen natuurlijk direct de vraag opwierp wie zich wel achter dit alias bewoog. Alle leden van de Schaakclub Volendam wellicht?? De speler zelf wilde dat nog even geheim houden, maar daarvan kwam niets terecht doordat de wedstrijdleider aangaf dat het Erik Steur was.

Daarmee ging hij in op de verborgen uitdaging eerder op deze website. Erik is momenteel de speler uit Volendam met de hoogste rating, zie daarvoor het bericht op de website van Volendam van 6 februari j.l.
Na de strijd van 2,5 uur eindigde Erik uitstekend op de tweede plaats 10 punten. Dat belooft wat als de andere toppers uit Volendam zich in het strijdgewoel begeven.

Een andere schaker ging, als ik het goed begrepen heb, schuil achter het alias stopthedeception, en toen daarna, weer beginnend met nul punten, onder de naam DyslexicsAtChess.
Van die schaakdyslexie bleek niets want met 10 punten en 100% eindigde Katharina, want zij was het, op de eerste plaats.
Schrijver dezes eindigde, tot zijn verrassing, als derde. Alhoewel  Gerard Jongen en Frank Reurs ook 7 matchpunten verzamelden, wordt vermoedelijk de rangschikking bepaald door de tegenstandspunten van de gelijk geëindigden gehanteerd.

Het aantal deelnemers bedroeg 18 spelers waarvan 2 spelers als toeschouwer fungeerden.

Al met al weer een een gelegenheid om in kort tijdsbestek een aantal leuke partijen te spelen.