Medi-Ma GrandPrix toernooi 2021

Het 42e Medi-Ma GrandPrix toernooi voor de jeugd gaat ook dit jaar weer door. Traditiegetrouw op Hemelvaartsdag wat dit jaar op 13 mei valt.

Net als vorig jaar zal dat wel weer online plaats moeten vinden. Vorig jaar was dat het eerste online GP toernooi wat werd georganiseerd waarna er velen toernooien volgden, allen met grote belangstelling. Nu alweer een jaar later hebben we nog altijd met de Corona beperkingen te maken en moet het online draaiboek weer uit de kast komen. Wie had dat een jaar geleden gedacht? Wat we geleerd hebben van vorig jaar is dat het online spelen intensiever is. De toernooiduur is daarom niet 3 maar 2 uur. We spelen van 13.00uur tot 15.00uur.

Natuurlijk is het online spelen een stuk minder aantrekkelijk dan gezellig met zijn allen achter het bord op locatie te kunnen spelen. Maar op deze manier blijven we wel schaken en als vereniging in beeld.

We hebben dit jaar ook actief alle basisscholen benaderd om deel te nemen aan het toernooi wat gebruikelijk alleen voor schaakclubleden is. Dit als alternatief voor het niet door kunnen gaan van het scholenschaak.

Het is een jeugdtoernooi, maar als senior is het natuurlijk ook heel leuk om het toernooi te volgen. De link naar het toernooi wordt later gedeeld. Daarnaast zal er dit jaar ook via Twitch verslag worden gedaan van het toernooi.

Informatie van het toernooi: Medi-Ma GP toernooi SC Purmerend 2021 online

Tot dan!!