Met Aris de Heer in hetzelfde schuitje?!?!?!

In de NHSB Competitie Klasse 2B is vrijdag 15 maart 2019 de wedstrijd WSC De Pion – Aris de Heer gespeeld.

Het was een belangrijke wedstrijd voor beide teams. De verliezer zou zeer waarschijnlijk degraderen naar de 3e Klasse.
De wedstrijd werd door De Pion met 5-3 gewonnen. Derhalve is Aris de Heer er niet in geslaagd om zich veilig te stellen en zal waarschijnlijk volgens seizoen uitkomen in de NHSB klasse 3.

De kans is groot dat Purmerend N1 wordt ingedeeld in dezelfde klasse als Aris de Heer N1 zodat we een geduchte concurrent zullen hebben voor een eerste plaats (teneinde terug te promoveren naar klasse 2).
Overigens maakt het toch niet veel uit voor ons eerste team. Had Aris de Heer gewonnen dan was De Pion gedegradeerd: of je nu door de hond of de kat gebeten wordt maakt niet uit.

Een tussenstand in Klasse 2B is hieronder weergegeven.
Het gaat nu om het kampioenschap tussen Volendam N1 en Castricum N2.

A.s. donderdag speelt ons eerste team een thuiswedstrijd tegen promotie-kandidaat Castricum N2. Dat belooft een spannende wedstrijd te worden: voor ons een ontspannende wedstrijd omdat er voor ons niets op het spel staat. Voor Castricum spannend omdat het voor hen om het kampioenschap gaat: elk halve bordpunt méér kan voor hen beslissend zijn voor het kampioenschap.
Bovendien speelt Volendam de dag erna de laatste wedstrijd waarbij zij onze uitslag als richtsnoer kunnen gebruiken. Dat zal een reden te meer zijn voor Castricum om zo veel mogelijk bordpunten binnen te halen.