NHSB competitie Klasse 2B Caïssa-Eenhoorn N2-Purmerend N1 2,5-5,5

Op dinsdag 25 februari 2020 werd de bovengenoemde wedstrijd gespeeld in Club-gebouw De Kreek in Zwaag. Een modern gebouw en multifunctionele accommodatie: vooraf konden we in de bar door ramen het gezwoeg van gemengde handballers zien die door hun trainer werden afgeknepen.

Klokslag 20:00 uur werd door de voorzitter Cor Buysman de avond geopend. Een hartelijk welkom voor ons team werd uitgesproken. Tevens werden de goede contacten tussen Caïssa en Purmerend, recente (Marloes en Vladimir zijn ook lid van Caïssa) en vroegere contacten, gememoreerd.

Kort na 20:00 uur werden de zwartspelers uitgenodigd om de klokken te starten.

Ons team kwam opdagen met twee invallers: Anton Bakels verving Pieter Homan aan bord 1 en Nico Felten verving Rob van Someren aan bord 5. Beiden deden dat uitstekend want ze wonnen beiden hun partij.

De eerste puntendeling was aan bord 7 door teamleider Ton de Veij om ca. 21:30. Om even over 22:00 uur won Anton zijn partij en om 22:45  won Nico zijn partij. De andere vijf partijen werden beëindigd na 23:00 uur hetgeen toont dat Caïssa felle tegenstand bood, hetgeen ook blijkt uit de eindstand van 2,5 tegen 5,5 zijnde het “slechtste resultaat” dat ons team tot nu toe behaalde.
De uitslag is ook conform de Elo-ratings van de spelers: 2,3-7,7 ofwel 2,5-7,5. Tot dusver scoorde ons team beter dan de Elo-verwachting. Ook dit bevestigd weer dat we dit keer met vasthoudende tegenstanders te doen hadden.

Purmerend N1 blijft in Klasse 2B aan de leiding met 10 matchpunten. In deze ronde dienen nog twee matches gespeeld te worden.
Vooralsnog ziet het ernaar uit en wordt verwacht dat De Waagtoren zal winnen en op 8  matchpunten zal komen, terwijl Aris de Heer reeds gespeeld heeft en 7 matchpunten heeft.

In de volgende ronde spelen we op 19 maart 2020 tegen Aris de Heer een thuiswedstrijd. Bij winst is een kampioenschap bijna zeker.

Voor detailresultaten zie de NHSB website.