NHSB competitie Klasse 2C Volendam 2 – Purmerend 3 2-6

Op donderdag 29 maart 2018 speelde Purmerend 3 een uitwedstrijd tegen Volendam 2 in het kader van de NHSB-Competitie Klasse 2C.

We werden gastvrij ontvangen in het gebouw Pius X nadat we door een behulpzame bardame naar de goederenlift verwezen waren waarmee we snel de schaakspeelzaal bereikten alwaar we direct op koffie vergast werden.
Voor Volendam een belangrijke wedstrijd: winst zou handhaving betekenen in de NHSB klasse 2C. Een andere uitslag zou degradatie betekenen.
Echter, volgend seizoen komt er een ander regime van KNSB en NHSB competitie, wellicht een uitdunning van NHSB teams die de voorkeur geven aan de KNSB competitie. Wellicht dat Volendam 2 dan niet hoeft te degraderen. Uiteraard wensen wij de palingvissers volgend jaar weer te ontmoeten.

Met deze troost voor Volendam haalden we uit: 2-6. Dit levert ons een derde plaats op in de eindrangschikking in klasse 2C.
Rik Slaman behaalde winst en werd daarmee koploper met 5,5 uit 7 (79%) in Klasse 2C.

Interessante partijen waren te zien van onze oud-leden Frans Vlugt (interne competitie) en Henk Veerman tegen onze Rik Slaman.

Uiteraard zal binnenkort een uitgebreider verslag met de partij-impressies verschijnen evenals een afsluitende analyse van de teamleider.