NHSB Klasse 2B: Kampioen Volendam N1

Vrijdag 22 maart 2019 werd de laatste wedstrijd gespeeld in de NHSB Klasse 2B competitie en wel tussen Het Witte Paard N1 en Volendam N1. Zie de voorgaande berichten op deze website over de eindstrijd in klasse 2B.

De wedstrijd zou beslissend zijn voor de eindstand: Volendam zou meer als drie bordpunten dienen te behalen om kampioen in Klasse 2 te worden. Zo niet dan zou Castricum N2 kampioen worden.
Door Het Witte Paard met 4,5 bordpunten te verslaan werd Volendam N1 toch nog op basis van de 12 matchpunten ruimschoots kampioen.
De detail-uitslag laat zien dat er slecht één partij remise werd, in de andere 7 partijen won één der spelers. Dit feit is een indicatie dat er met volle inzet door beide teams gespeeld is. Volendam heeft voor het kampioenschap moeten vechten.
Door de eerdere winst van Purmerend N1 op kampioenskandidaat Castricum N2 werd de taak voor Volendam vergemakkelijkt om het kampioenschap te kunnen behalen.

De welgemeende felicitaties
van alle Purmerend N1-teamleden aan het Volendamse team!!! Een welverdiend resultaat.

Hieronder de Eindstand NHSB Klasse 2B: