NHSB Klasse 2C Purmerend 3 – Krommenie 2 4-4

Op donderdag 8 maart 2018 werd, in klasse 2C van de NHSB, de wedstrijd Purmerend-Krommenie gespeeld.

Krommenie was koploper in klasse 2C op de voet gevolgd door ZSC Saende, beide teams elk met 10 matchpunten. Ons derde team kann geen kampioen meer worden met 6 matchpunten, maar uiteraard wilden we winnen, zeker van de koploper en kandidaat-kampioen.
Met deze uitslag 4-4 is Krommenie koploper geworden met 11 matchpunten gevolgd door ZSC Saende met 10 matchpunten. In de laatste ronde zullen beide teams om de titel strijden waarbij Krommenie voldoende heeft aan een gelijkspel om het kampioenschap binnen te halen.

We traden aan met twee invallers die van zich deden spreken:
Serkan bracht het eerste halve punt binnen ondanks dat hij in een eindspel met ongelijke lopers en twee min-pionnen terecht kwam. Maar de pionnenstructuur en zijn centraal gepositioneerde koning waren toch voldoende voor remise. Compliment voor Serkan.
Met een 3-4 achterstand bracht Ties,  wiens partij als laatste eindigde, het laatste volle punt binnen waarmee de stand 4-4 werd. Compliment voor Ties.
Dus de twee invallers brachten 1,5 bordpunt (75%) binnen.

Al met al een bevredigende uitslag na een spannende strijd met interessante partijen.

Binnenkort zullen weer de partij-impressies van de spelers volgen.

In de laatste ronde spelen we op 29 maart 2018 een uit-wedstrijd tegen Volendam 2. Purmerend 3 zal dan, mede afhankelijk van de prestatie van De Waagtoren 5, op de derde of vierde plaats eindigen.