NJSK 2019: Op naar NJSK 2020!!

Vandaag, 4 mei 2019, werd de laatste ronde van het Nederlands Jeugd Schaak Kampioenschap NJSK 2019 gespeeld.

Vladimir speelde een goede partij tegen Lorin Arnold. Het leek een partij te worden met een stevige stonewall met kansen voor Vladimir op de damevleugel. Maar Lorin speelde op zet 23 … e6-e5 waarop het vastgelopen centrum werd opengegooid. Vladimir stookte het vuurtje op door 26 e3-e4 waarna een open spel ontstond met dame, lopers en torens. Door agressief spel lukte het Vladimir de kwaliteit te winnen en daarmee was het slechts techniek (dat kan je aan Vladimir over laten) om de winst binnen te halen.
Een mooie finishing touch waarmee Vladimir kwam op 5 punten uit 9 partijen (56%). Een mooi resultaat: PROFICIAT!!

Romayn kwam goed te staan in een bekende variant van het Schots. Helaas raakte hij het spoor bijster en verloor ook nog op de 23 zet terloops een kwaliteit. Ondanks doorvechten tot zet 82! kon hij verlies niet ontlopen. Zo eindigde dit kampioenschap voor hem in mineur. Maar desondanks ook 5 punten uit 8 partijen (56%) behaald temidden van de topspelers van groep Cj. Ook PROFICIAT.

In de Cj groep (tot en met 14 jaar) werd Khoi Pham overtuigend winnaar met 7,5 uit 9 partijen (83%). Op de tweede plaats eindigden Timo Yeh en Eline Hoebers. Deze drie winnaars hebben het recht om mee te spelen met het Europese Jeugd Kampioenschap. Alle drie gefeliciteerd!

In het eindklassement van groep Cj eindigden onze clubleden Romayn en Vladimir op de 7e respectievelijk 11e plaats beiden met 5 uit 9 temidden van een totaal van zes spelers met 5 uit 9.
Hun partijen overziend hebben ze voor de toeschouwers leuke, interessante en spannende partijen gespeeld. Hier en daar een steekje laten vallen maar zo’n toernooi is lang, zeker de C groep met twee dubbelrondige dagen. Wellicht dat onze trainers aandacht kunnen besteden aan het laten vallen van steken, dat wil zeggen aan het vermijden daarvan!!

We zien uit naar volgend jaar als beiden wellicht meespelen in groep B van NJSK 2020.