Aan wal en langs de lijn

26 november 2020 kon er weer “echt” geschaakt worden. Maar liefst 20 leden van onze schaakclub hadden zich aangemeld om ronde 6 van de Keizercompetitie te spelen.
Schrijver dezes was daarbij niet van de partij en kon zelfs de partijen niet als stuurman aan wal noch als toeschouwer langs de lijn (van het schaakbord) volgen. De titel van dit artikel is daarom niet letterlijk waar.

Maar via deze website, via de link KEIZERCOMPETITIE op de openingspagina, kan iedereen tenminste de uitslagen bekijken.
Daarbij vallen de volgende zaken op:
++ Marloes speelde tegen Mark Grondsma waarbij het ging om de eerste plaats. Mark won de partij en gaat na de zesde ronde duidelijk aan kop.
++ Het is opvallend dat vijf van de zes schakers, die nog niet zo lang lid zijn of zelfs dit seizoen lid geworden zijn, hun partij wonnen.
++ Na de zesde ronde worden dan ook de eerste vier plaatsen in de Keizer ladder bezet door achtereenvolgens de kersverse leden Mark, Werner, Hans, en Jeannot.
++ Marloes staat fraai op een vijfde plaats.

Er werd deelgenomen door 20 schakers, aan 10 borden dus.
De capaciteit is als voorheen 30 schakers aan 15 borden. Van de schakers wordt wel gevraagd dat zij nauwgezet de corona-regels in acht nemen conform het per 23 november 2020 geactualiseerde corona-protocol. Dit protocol is via de op de openingspagina vermelde link te raadplegen.

Dus er is nog ruimte voor deelname voor meer schakers. Gelieve daarvan nota te nemen.

Wellicht dat we een op die avond gespeelde interessante partij op deze website mogen aanschouwen zodat de overige leden echt aan wal en langs de lijn kunnen toekijken!!!!