Open Lente toernooitje bij Aris de Heer weer geslaagd

Op vier maandagavonden in april 2018 hield Aris de Heer haar Open Lente toernooitje als vervolg op haar vorig jaar georganiseerde Open Herfst toernooitje.

Enkele Purmerenders gaven acte de presence en waren daar zeer tevreden over en bedanken de Beemsterlingen voor de gastvrijheid en de prettige sfeer.
De Beemsterlingen spelen diverse openingsvarianten die in Purmerend minder of onbekend zijn en dat geeft dan een afwisselend spel.

De avonden werden ook, zoals gewoonlijk, goed verslagen door de met camera gewapende Eddy Saraber. Zo kon hij niet alleen de clubleden en bezoekende Purmerenders op de gevoelige plaat schaakspelend vastleggen, maar tevens een aantal aan de overkant dinerende Purmerendse schakers, die wat te vieren hadden (?), mooi in beeld brengen.

Voor de verslagen verluchtigd met foto’s zie de volgende links naar de website van Aris de Heer:
eerste avond
tweede avond
derde avond
slotavond

Het team van Aris de Heer is dit jaar gepromoveerd en zal weer gaan uitkomen in de 2e klasse van de NHSB competitie. Dat betekent dat we wellicht weer een wedstrijd Purmerend-Aris de Heer in NHSB klasse 2 tegemoet kunnen zien.

Nogmaals dank aan Aris de Heer en zien uit naar het volgende open Herfst toernooitje.