Prima debuut NK D jeugdteam

Zaterdag 10 december speelde het NK D jeugdteam de laatste dag van het drieluik om het Nederlands kampioenschap . Aan dit kampioenschap tot en met 12 jaar doen alle Nederlandse en zelfs Belgische topspelers mee. Wij vertrokken dit keer met 5 kinderen (Romayn, Vladimir, Lasse, Thomas en Sofie) in de vroege ochtend naar Den Bosch. Gelukkig waren wij met 5 want Vladimir en Thomas waren niet geheel fit.

De eerste wedstrijd speelde wij tegen Almelo en door overwinningen van Lasse en Thomas wisten wij een gelijkspel uit het vuur te halen.
Magnus Leidsche Rhijn was onze volgende tegenstander. Zij waren een maatje te groot en wij verloren met 1-3. Sofie speelde tegen de Nederlands kampioen G jeugd, Polle van Arendonk. Trouwens ook winnaar van de B-groep van Purmerend Open Jeugd Toernooi.
De laatste wedstrijd moest het gebeuren. Zouden we een 50% score halen bij ons debuut. Wij speelde tegen de Pionier uit Helmond en ook zij wilde de laatste ronde nog een keer vlammen. Gelukkig wist Thomas redelijk snel zijn tegenstander te verslaan, hierna volgde Romayn met een mooie overwinning. Lasse verloor waardoor de laatste partij nog beslissend zou worden. Vladimir wist echter de punten naar Purmerend te halen met een knappe overwinning.

Bij ons debuut zijn op een prachtige 15e plaatst (van de 28 teams) geëindigd.  Een goede prestatie als je denkt dat we op de 2dag niet in ons sterkste opstelling speelde en op de 3dag met een half ziek team speelde.

Na afloop gingen we nog gezellig wokken om het gehele toernooi goed af te sluiten. Op naar de kwalificatie in het nieuwe jaar. Volgend jaar gaan we proberen om nog hoger te eindigen.

dsc_0134