Purmerend 7J pakt eerste punt!

Het was een mooie avond en bijna een perfecte avond 😉 Onze nieuwe generatie speelde vandaag thuis tegen De Groene Zes-Schaaklust 2 de 2wedstrijd in de 3 klasse van de NHSB. Onze tegenstander had de vorige keer verloren van Purmerend 4 en wilde dus ook de eerste punten binnen halen.

Op bord 4 was het al snel bekeken (Vladimir had nog 1 uur 35 minuut op de klok) en ons eerste punt was binnen, 1-0.  Ook op bord 3 ging Romayn aardig aanvallend van start wat al snel tot een opgave leidde, 2-0. Bij de andere borden ging het er iets rustiger aan toe. Op bord 5 kreeg Lasse een remise aanbod (bij een gelijk eindspel) en nam deze gretig aan, 2,5 – 0,5. Het zou toch niet gaan gebeuren…….helaas op bord 2 werd Sandro te zwaar onder druk gezet en hij moest opgeven, 2,5 – 1,5. Niet getreurd nog volop kansen. Thomas op bord 6 stond ook onder druk maar kwam hieronder uit en gezamenlijk werd tot remise besloten, 3 – 2.  Top al 1 punt binnen! Nu onze kopman Sven nog, deze werd helaas na een goede partij verslagen, 3-3. Yesss………..1 matchpunt!

Al met al een prachtige wedstrijd met een verdiend resultaat.

Hieronder nog de individuele uitslagen (kijk ook naar het rating verschil):

ffstand