Schaakclub Purmerend Lockdown Arena van 21 januari 2021: The usual suspects?

Bert-Jan kon halverwege de avond tevreden signaleren dat er deze avond een record aantal deelnemers waren: 20 personen. Uiteraard zien alle deelnemers uit naar nog meer leden en gasten die deelnemen aan deze wedstrijden en zij zijn dan ook van harte uitgenodigd.

Ons kersverse clublid Kingwarior100 ofwel Jeannot Tuinman werd verdienstelijk derde en mocht op het ereschavot  plaatsnemen.

Onze regelmatige gast en oud-lid Gert Kalkhoven (Tjalk15) nam deel vanuit het hoge noorden (Koedijk). Hij brak de traditie om twee partijen te spelen en die twee partijen te winnen. Maar hij werd wel direct ingedeeld tegen Katharina. Een spannende partij volgde die hieronder weergegeven is:

Desalniettemin weer een  partij die er zijn mag gezien de sterkte van Katharina (Lichess rating 2252) en het bevestigt nog eens dat Gert klaarblijkelijk goed gedijt in de Schaakclub Koedijk.

The usual suspects:  Katharina is natuurlijk de bekendste usual suspect: zelden staat ze de eerste plaats aan iemand anders af en haar score is bijna altijd 100%.
Schrijver dezes beweegt zich in het algemeen in de bovenste regionen en kon nu weer eens een tweede plaats bereiken op slechts twee punten van plaats 1. Het hielp natuurlijk ook dat schrijver dezes eens een avond niet tegen het puntenkanonnetje hoefde te spelen.
Opmerkelijk was mijn verlies tegen imaginaryspirit, ofwel Pim Steemers die met zwart buitengewoon goed tegenspel gaf in het vroege stadium van een Caro-Kann opening. Zulk tegenspel ben ik niet meer gewend. Ik kwam er daarna nauwelijks nog aan te pas.

Met dank aan Bert-Jan die zorgde dat alle stukken weer werden opgezet.