Schaakclub Purmerend Lockdown Arena van 7 januari 2021

De eerste digitale clubavond in het nieuwe jaar 2021.

Het haalt het natuurlijk niet bij een klassieke clubavond, behalve dan natuurlijk dat nu vrijwel iedereen tegen Katharina van het bord wordt geveegd, maar desondanks weer een uitdagende avond om te proberen op het virtuele ereschavot te kunnen stappen.
Het wil maar niet vlotten met de inperking van het corona-virus. Het lijkt erop dat het nu toch vooral moet komen van een grootschalige vaccinatie alvorens we weer prettig in het Triton zullen kunnen schaken met een vanouds, vergeleken met de rapids, tergend langzaam tempo van 100 minuten plus 10 sec per zet.

De belangstelling voor schaken in de Lockdown Arenea blijft op peil met als van ouds 18 deelnemers.
We mochten een nieuwe gast ontvangen: imaginaryspirit ofwel Pim Steemers. Welkom in ons midden!
Bovendien schaakte de standaard gast Gert Kalkhoven weer mee die zijn twee partijen weer beide won.

Na harde strijd werd Katharina met 16 uit 8  bijna tradioneel eerste echter op de voet gevolgd door Cor Groot met 14 uit 8, beide met hetzelfde aantal partijen.
Rob van Someren veroverde de derde plaat met 10 uit 8. Hij snoepte de derde plaats weg voor de ogen van Frank Reurs door zijn achtste partij, 3 seconden voor het onverbiddelijke einde van de speelperiode van precies 2,5 uur, met enig geluk te winnen van imaginaryspirit.

Naar verwachting zal de volgende Lockdown Arena wedstrijd volgende week plaatsvinden en we wachten op de aankondiging daarvan door Bert-Jan.