Spannend tot het eind. Jeugd wint, team verliest nipt (3-5).

Op donderdag 27 september 2018 begon voor team PN1 de NHSB bondscompetitie.
Het slachtoffer moest worden het team van De Pion uit Wormer.

De wedstrijd begon met snel verlies van Frans Kerkhoff rond 20:30 uur, maar werd gelijk getrokken door Kees Kerkdijk om ca. 21:15 uur: 1-1.
Romayn bracht de winst binnen om ca. 22:00 uur in een partij met de Koningsgambiet opening: 2-1.
Helaas verloor Serkan rond 22:35 uur en Wim Dekker ging om 22:50 uur voor de bijl wegens zwakte op de zwarte velden hetgeen hem op dameverlies kwam te staan: 2-3.
Vladimir rondde zijn voordeel mooi af met een klinkende overwinning na een strategisch gevecht om 11:05 uur: 3-3.
Vervolgens verloor Luc Preeker die net niet de remise-haven kon bereiken: 3-4.
Nu dromden allen rond het bord van Ties die al de hele avond een partij met onvoorspelbare uitkomst speelde. We baden om winst, maar niet hard genoeg. Uiteindelijk ging hij om 23:30 uur in verloren stelling door zijn vlag: 3-5 einduitslag.

Een verdiende overwinning voor De Pion, proficiat(!), dat op papier het op één (De Waagtoren) na sterkste team van Klasse 2B is.

Positief is natuurlijk de twee mooie overwinningen van de junioren en de enerverende sfeer van een wedstrijd voluit schaken. Bovendien speelde het team niet op volle sterkte zodat we verdere wedstrijden met vertrouwen tegemoet kunnen zien.

Traditiegetrouw zal later een verslag van de spelers volgen.