Tapijtgigant en Jeugdraad voor jong en oud een succes!

Tapijtgigant huh? Wat heeft dat met schaken te maken? Helemaal niks maar dat is wel de naam van het schaaktoernooi in Alkmaar wat ook dient als Noord-Hollands kampioenschap. Een aantal leden van Purmerend ging er heen. Pieter Hopman deed in de hoogste groep (vanaf 1800 rating) mee voor de titel. Helaas is dit hem niet gelukt – hij eindigde als 3e. Wel met een mooie 200 euro als prijs! Oud Purmerend-1 speler Danny de Ruiter werd Noord-Hollands kampioen. In groep B (tussen 1550-185) deed ons jeugdlid Sven Damen mee. Sven is duidelijk aan het groeien en eindigde knap op 50% met een mooie 1699 TPR! Zijn rating is 1521 maar dit zal snel een stuk hoger gaan liggen. Ben erg benieuwd hoe Sven zich de komende tijd verder gaat ontwikkelen. Serkan Milli deed het in groep B iets minder verdienstelijk met 1.5 uit 6. Gezien zijn prachtige score in het 3e team – kan hij absoluut beter – volgende keer weer een nieuwe kans! In Groep C (<1600) deden Bert-Jan Melchers, Sandro Gaeta, Romayn Brandsma en Vladimir Bartels mee. Vladimir begon prachtig met 2.5 uit 3 maar verloor jammerlijk de laatste 3 partijen. Desondanks presteerde hij nog steeds boven zijn rating van 1317 (TPR van 1345). Sandro Gaeta speelde ook een sterk toernooi - met een mooie 50% van 3 uit 6. Zijn TPR van 1323 lag een stuk hoger dan zijn rating (1153) dus ook hij zal een stuk gaan stijgen! Bert-Jan Melchers deed in de laatste ronde nog mee voor de hoogste plekken alleen verloor jammerlijk in de laatste ronde. Hierdoor eindigde hij buiten alle prijzen op de 5e plek met 4 uit 6. Romayn Brandsma speelde een heel sterk toernooi en haalde een gedeeld 2e plek binnen met 4.5 uit 6. Hierdoor won hij een mooi geldbedrag van 100 euro! In Zwaag werd een jeugdtoernooi gespeeld op zondag 5 maart. 4 Monnickendammers ging erheen (1 oud lid Eva Peters en 3 jeugdleden van SC Purmerend: Sofie Peters, Dennis Jansma en Robbin Jansma). Ze hebben daar duidelijk naam gemaakt - de toernooiorganisator liet me de week erna nog weten dat ze indruk hadden gemaakt. Alle 4 wonnen een mooie beker en hadden een leuke dag. Eva werd 3e in groep B van de meisjes, Robbin 3e groep B onder de 10 jaar, Sofie derde groep A en Dennis werd 1e groep A (en hiermee toernooiwinnaar!). Prachtige resultaten van onze jeugd! Hier een mooie foto van de prijswinnaars: