Tata Steel Chess 2019 geëindigd: Goede resultaten voor onze schakers.

Na ruim 14 dagen is het schaakfestijn ten einde.

Een mooi resultaat voor Anesh Giri, tweede plaats na de wereldkampioen na een partij waarin Giri een kwaliteitsoffer op langere termijn aandurfde.
Na dit toernooi kan niemand meer klagen dat Giri een remise-koning is die risico’s uit de weg gaat. We hebben steeds ondernemend schaken van hem gezien.

De tienkampen zijn ook geëindigd en hieronder volgen de resultaten van onze 20 zwoegers.
Het is leuk om per internet kennis te nemen van hun dagelijkse resultaten. Voor Barry (TOP tienkamp) was het zelfs mogelijk om zijn partij zet voor zet te volgen en zijn klok te zien tikken.
Het blijft wel een beetje steriel want we zien en horen het zuchten van de schakers en geklepper van de stukken niet zoals op een clubavond. Ook horen we niet het incidentele napraten en dringende verzoek om stilte als een partij op de clubavond beëindigd wordt, maar wellicht dat dat in de toekomst ook mogelijk wordt.

En nu de eindresultaten van de tienkampers:

Tienkamp TOP Barry Brink met 5 uit 9 op de 5e plaats.
Volgens welingelichte kringen heeft Barry voor de derde keer een meester-resultaat behaald en verwerft daarmee de titel IM. (Internationaal Meester). PROFICIAT!!!

Tienkamp 1Z Pieter Hopman met 6,5 op de 2e plaats van 18 deelnemers

Tienkamp 2E Frank van de Velpen met 1,5 op de 10e plaats

Tienkamp 4C Romayn Brandsma met 6,5 op de 2e plaats

Tienkamp 5D Vladimir Bartels met 3,5 op de 6e/7e plaats.
Na een langzame start vocht Vladimir zich terug naar de top (2e plaats) na de 6e ronde, maar helaas moest hij de laatste twee ronden afzeggen wegens ziekte. Jammer. Hij had zeker zijn 2e plaats kunnen handhaven.

Tienkamp 5C Serkan Milli met 5 op de 3e plaats na een eindsprint met 5 uit 5.

Tienkamp 6B Wim Dekker met 4 op de gedeelde 6-9e plaats
Tienkamp 6G Cor Groot met 4 op een gedeelde 6-7e plaats
Tienkamp 6A Jacob Poel met 2 op de 10 plaats (volgend jaar beter!)
Tienkamp 6E Rudolf Puister met 2,5 op de 8-9e plaats

Tienkamp 7B Sandro Gaeta met 6 op gedeelde 1ste en 2e plaats. Goed gedaan.
Tienkamp 7H Dennis Jansma met 5,5 op een gedeelde 4-5e plaats. Een mooi resultaat.
Tienkamp 7A Marloes Rogge met 5,5 op een ongedeelde 3e plaats. Mooi resultaat!
Tienkamp 7E Perry Koopmans net 6,5 op een gedeelde 1ste en 2e plaats. Mooi resultaat.

Tienkamp 8A Gerard Jongen met 3 op een gedeelde 7-9e plaats
Tienkamp 8E Bert-Jan Melchers met 6 op een goede 3e plaats!
Tienkamp 8E Cor ten Woude met 3 op de 9e plaats (volgend jaar beter!)
Tienkamp 8D Tim van Rijs met 6,5 op de onbetwiste eerste plaats!!! Ongetwijfeld de meest overtuigende winnaar. Twee ronden voor het einde was hij al zeker van de eerste plaats in zijn groep.
Tienkamp 8F Hans van Roekel met 2 op een gedeelde 9-10e plaats

Tienkamp 9Z Flora Gaeta met 2 op de 14e plaats.

Mooie resultaten voor onze spelers!
Wellicht een aansporing om volgend jaar ook mee te doen.