Team EGGERT Purmerend 3 stoomt op naar derde plaats

Op donderdag 9 februari 2017 speelde het derde team een uitwedstrijd tegen het tweede team van Heerhugowaard in de vijfde ronde van de NHSB competitie klasse 2B.

Het team was aangevuld met twee invallers en wel Serkan Milli en Wim Dekker. Beiden hielpen het team snel uit de brand wegens het uitvallen van Luc Preeker en Daniel Doorn.
Zij behaalden tesamen 1 uit 2, zodat de bewijslast om de wedstrijd te winnen geheel bij de resterende 6 vaste spelers lag.

Zeer positief is dat zowel Frank van der Moolen als Serkan Milli door winst uitkwamen op een teamscore van 3,5 uit 4. Ze zijn daarmee topscoorders in ons team en no. 5 en 6 in de scorelijst van de gehele klasse 2B.
De inzet van Serkan strekke ten voorbeeld gezien het feit dat hij de aansluitende nacht alweer om 5 uur op zijn werk werd verwacht.

Na deze ronde is EGGERT Purmerend 3 opgerukt naar de derde plaats in klasse 2B.

De ontvangende club Heerhugowaard is in 1967 opgericht en bestaat dit jaar 50 jaar. Positief is dat hun tweede team een mooie kans maakt om dit jaar kampioen te worden in deze klasse 2B.
Het speellocaal in Cafe De Swan is ruim bemeten en we zaten aan ruime tafels met genoeg ruimte voor notitieformulieren en in rustige ambiance. De wanden van de speelzaal zijn ruim behangen met een veelheid van landbouwwerktuigen, zoals rieken, scheppen, schoffels, hakmessen, wagenwielen etc. Zo kon schrijver dezes zijn jas ophangen aan de tanden van een hooihark.

De wedstrijd eindigde laat op de avond met het kleinst mogelijke verschil nl. 4,5-3,5.
Het minder positieve bericht is dat ons team nipt verloor.
Het is zeer onwaarschijnlijk dat wij nog kampioen worden hetgeen alleen mogelijk is als beide koplopers de laatste twee matches verliezen hetgeen wel geheel uitgesloten kan worden geacht.

Al met al toch een prettige wedstrijd die in goede sfeer werd verspeeld. De teamleider heb ik veel succes gewenst naar een groepskampioenschap in hun jubileumjaar.

De volgende thuiswedstrijd van het derde team is tegen Oppositie uit Heilo op 9 maart 2017.

Zoals gebruikelijk zullen de spelers een kort verslag over hun partij presenteren, welke verslagen op niet al te lange termijn op deze website zullen verschijnen.

(Voor details zie https:\/\/www.nhsb.nl/index.php?pageID=2&seizoenID=2016&klasseID=626)