Schaakgroep Koedijk tegen EGGERT Purmerend 3 5,5 – 2,5

Dinsdag 22 november 2016 speelde het derde team in de derde ronde van de NHSB Competitie Klasse 2B tegen Koedijk.
Een prettige zaal waarin we ruim zaten en waar een prettige rust, welke rust ook aangenaam bevonden zou zijn door de Woudloper, heerste. Er werd tijdig begonnen met de wedstrijd.
Koedijk was zonder meer sterker hetgeen reeds spoedig bleek toen Koedijk na 2,5 uur reeds 3,5 bordpunten had verzameld. Nochthans vochten de onzen tot in de laatste uurtjes verbeten verder maar konden niet verhinderen dat Koedijk won met drie overwinningen terwijl de vijf andere partijen eindigden in remise, derhalve 5,5-2,5.

Maar er is niets verloren. Na de derde ronde in Klasse 2B staan er vijf team aan kop met 4 matchpunten en bordpunten lopend van 14,5 tot 12. Het derde team heeft nog alle kansen op de titel.

Een pluim voor Serkan Milli die remise speelde en nu met 2,5 uit 3 (83%) topscorer is in het team, gevolgd door Daniel Doorn met 2 uit 2 (100%).

Een uitgebreider verslag door de gezamenlijke spelers volgt, traditiegetrouw, over ongeveer een week op deze website.