Volendam 2 – Purmerend 3 1,5-6,5

Donderdag 26 november j.l. traden we aan tegen het tweede team van de Schaakclub Volendam.

We werden hartelijk ontvangen o.a. door de oud-leden Henk Veerman en Frans Vlugt. Beide teams waren ruime tafels toebemeten waaraan het prettig spelen was en er werd direct na de start aan het bord een consumptie aangeboden en gebracht!

Tegen 22:00 uur konden we een 0,5-2,5 voorsprong noteren. Eerst leek het er nog op dat we zouden winnen met kleine cijfers maar in het laatste uur resulteerden goede stellingen in de volle winst en werd de eindstand een formidabele 1,5-6,5 overwinning.

In NHSB klasse 2C tekent zich nu af dat Aris de Heer kampioenskandidaat is en Volendam waarschijnlijk hekkensluiter zal worden. Purmerend zal na de derde ronde op de vierde plaats staan. Purmerend 3 zal in de laatste ronde Aris de Heer ontmoeten.

Een gedetailleerder verslag zal binnenkort verschijnen.